کلیپ داغ

ماجرای جنجالی رقص دانشجویان در مراسمی در دانشگاه الزهرا+فیلم

مجله اینترنتی کولاک: انتشار فیلمی در فضای مجازی از حرکات موزونی که چند دانشجوی دختر در مراسمی در دانشگاه الزهرا اجرا می کنند باعث جنجال های زیادی به خصوص در رسانه های اصولگرا شد.

 

 

 

لعبت درخشانی مدیر روابط عمومی دانشگاه الزهرا در گفت‌وگو با یک خبرگزاری درباره حواشی به وجود آمده گفت: «در همایشی که برگزار شد دانشجویان دانشگاه الزهرا حرکات ورزشی انجام دادند که برخی از رسانه‌ها به اشتباه فیلمی را با عنوان رقص دانشجویان منتشر کردند.»

وی افزود: «این همایش با محوریت همایش ملی دانشجویی انجمن علمی رفتار حرکتی و روان‌شناسی ورزشی ایران برگزار شد و برخی رسانه‌ها به اشتباه به این موضوع دامن زدند.»

درخشانی اظهار کرد: «جالب اینجاست که همان رسانه‌ها نخستین همایش مهارت‌های ورزش برای تونیک با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و هیأت ورزش های همگانی آن استان را منتشر کرده بودند.»

روابط عمومی دانشگاه الزهرا بیانیه‌ای در همین خصوص صادر کرد که در آن ضمن تلاش برای توجیه این رقص سعی کرد آن را ورزشی معرفی کند که در ایران مجاز است. در این بیانیه آمده: «برخی از رسانه‌ها با انتشار فیلم کوتاهی در فضای مجازی مدعی «رقص دسته جمعی دانشجویان این دانشگاه در مراسم شب یلدا» شده‌اند.

این درحالی است که فیلم منتشر شده مربوط به دومین همایش ملی دانشجویی «انجمن علمی رفتار حرکتی و روان شناسی ورزشی ایران» است که بخشی از آن به بررسی تاثیر ورزش «برایتونیک» بر سلامت بانوان اختصاص داشته و در این بخش چند دانشجو با لباس ورزشی به اجرای نمایشی «برایتونیک» پرداختند. «ورزش برای تونیک» با الهام از کدگذاری بین‌المللی حروف الفبا طراحی شده است.

وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی در سال ۱۳۹۱ این ورزش را به رسمیت شناخته و در سال ۱۳۹۲ انجمن «برایتونیک» به عنوان زیرمجموعه فدراسیون ورزش های همگانی فعالیت خود را آغاز کرده است و در نقاط مختلف کشور هواداران بسیاری دارد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا