چهره هاسلبریتی ایرانی

ماجرای ستاره شدن یک شب ترانه علی دوستی چیست؟

مجله اینترنتی کولاک:  سال ۱۳۸۰ رسول صدرعاملی بعد از گشت و گذارهای زیاد بالاخره از طریق حبیب رضایی به ترانه علیدوستی می رسد. او در نقش ترانه فیلم «من ترانه ۱۵ سال دارم» به سینما معرفی شد؛ فیلمی که خاص و عام تحسینش کردند و بازی بازیگرش را به خاطر سپردند.

 

ترانه علیدوستی چطور  تبدیل به یک ستاره شد؟

پیش از آن چه می کرد؟

ـ «من ترانه ۱۵ سال دارم» نخستین تجربه ترانه علیدوستی به حساب می آید.

 

مسیر پس از ستارگی

فقط دو سال طول کشید تا ترانه علیدوستی را در شمایل متفاوت ببینیم. او در «شهر زیبا» اصغر فرهادی نشانه هایی از ترانه را به یاد می آورد اما دنیای فیلم و شخصیت ها به طور کلی متفاوت بودند. علیدوستی با این فیلم یک گام بلند دیگر برداشت و با «چهارشنبه سوری» فرهادی جایگاه خود را تثبیت کرد. «کنعان» چهارمین فیلم علیدوستی شمایلی کاملا متفاوت از این بازیگر نشان داد. او در فیلم مانی حقیقی از نظر سنی هم بزرگتر شده بود و خطی کشید بر خاطرات دخترک نوجوان سه فیلم قبلی.

ترانه علیدوستی بعد از آن هر آنچه بازی کرد مورد تحسین واقع شد. (در این میان شکست راز دشت تاران و هر چی خدا بخواد یک استثنا است) ترانه علیدوستی سعی کرده میان مخاطب سخت پسند و عامه پیگیران سینما پیوندی منطقی برقرار کند؛ برای همین در کنار «مادر قلب اتمی» و «پذیرایی ساده» او را در «شهرزاد» هم می بینیم. علیدوستی یکی از ستاره های محبوب این روزها است که برای خودشان منتقد اجتماعی هم قائل شده و معمولا نسبت به وقایع مختلف از طریق صفحه اینستاگرام خود واکنش نشان می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا