سینماسینمای‌ایران

مسعود فراستی از کدام فیلمهای جشنواره فجر تمجید کرد؟

مجله اینترنتی کولاک: چند روزی از سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر گذشته و فیلمهای پر مخاطب شناخته شده اند. در این میان چند فیلمی هم مورد توجه منتقدین قرار گرفته اند. «مسعود فراستی» منتقد نام آشنا در نقدهای خود در ویژه برناه سیما تا بدینجا دو فیلم «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی و «طلا» ساخته پرویز شهبازی را جز فیلم های خوب جشنواره معرفی کرده است.

فراستی در صحبتهایی از فیلم «طلا» به عنوان شوک دوم یاد کرد و گفت بعد از فیلم سرخپوست این دومین فیلم خوب جشنواره است. فیلمی به اندازه و در حد سینما. واقعا جای تبریک دارد.

فیلم «سرخپوست» در جشنواره مورد استقبال مخاطبان هم قرار گرفته است. در این بازیگرانی همچون نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، آتیلا پسیانی، ستاره پسیانی، حبیب رضایی و مانی حقیقی حضور دارند.

 

فیلم «طلا» هم آخرین ساخته پرویز شهبازی است. این کارگردان در سال ۲۰۱۶ برای فیلم سینمایی مالاریا برنده جایزه بزرگ از جشنواره فیلم ورشو شد و به خاطر کارگردانی فیلم دربند در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۱ سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را به دست آورد.

در فیلم «طلا»، نگار جواهریان، هومن سیدی، طناز طباطبایی، هدی زین العابدین و مهرداد صدیقیان ایفای نقش می کنند. نکته جالب توجه درباره ترکیب بازیگران «طلا» این است که همگی آنها برای نخستین بار با پرویز شهبازی همکاری می کنند. «طلا» جدیدترین همکاری رامبد جوان و محمد شایسته است که پیش از این «قانون مورفی» را ساخته بودند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا