سیاسی

تصاویر ماهواره ای تازه منتشر شده از پایگاه عین السد پس از حمله سپاه

تصاویر ماهواره ای از پایگاه عین‌الاسد پس از حمله سپاه منتشر شده است. ناظران معتقدند که این تصاویر نشان دهنده حمله حساب شده و دقیق موشک‌های ایرانی است.

حمله سپاه

حجت الاسلام عباس محمدحسنی نماینده ولی فقیه  و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در برنامه «حماسه سردار» رادیو فرهنگ در خصوص تاثیر شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی در منطقه، گفت: خون با برکت سردار شهید قاسم سلیمانی وشهدای همراهشان تاثیرات فراوانی در منطقه و جهان داشته است. از جمله آن همبستگی ملت ایران در دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی و وحدت حقیقی نه ظاهری بین دو ملت ایران و عراق و همچنین راه اندازی موج جدید بیداری اسلامی در محور مقاومت در کشورهای اسلامی و حتی کشورهای غیراسلامی شده است.

وی افزود: در کشوری مانند هند علاوه بر مسلمان ها، غیرمسلمان ها هم نسبت به شهادت مظلومانه سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکای ظالم موضع گرفته اند و لحظه به لحظه عاشقان سردار شهید قاسم سلیمانی و اظهار تنفر به آمریکا به ویژه شخص ترامپ در حال افزایش است.

نماینده ولی فقیه در ارتش گفت: یقینا این موجی که با شهادت حاج قاسم و همراهانشان ایجاد شده آمریکا را با خودش نابود خواهد کرد و قطعا ترامپ از کار خود پشیمان و متضرر خواهد شد به نحوی که برای سایر روسای جمهور آمریکا در طول تاریخ هم درس عبرتی باشد.

حجت الاسلام محمدحسنی در پاسخ به این سوال که رمز محبوبیت سردار شهید قاسم سلیمانی در بین نیروهای او و مردم چه بوده است؟ توضیح داد: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تا آنجایی که یک انسان غیرمعصوم می تواند فضائل را در خودش جمع کند به معنای حقیقی کلمه دارای این فضائل بود.

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی سردار با اخلاق، متدین، مخلص، شجاع، متواضع، ولایتمدار و وارسته از دنیا و دلداده به خدا بود، اظهار داشت: سردار از مردم و برای مردم بود و در راه حفظ و حراست از شرافت و استقلال ملی کشور جان خودش را از دست دادن و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه طبیعی است کسی که برای خدا باشد خداوند دلها را در اختیار او قرار می دهد، گفت: حاج قاسم اسطوره جهان اسلام است و مردم از او به عنوان قمر بنی هاشم و مالک اشتر زمان یاد می کنند که همه این‌ها ریشه در اعمال صالح آن سردار والامقام دارد، قرآن می فرماید هرکس اهل عمل صالح باشد، خداوند او را محبوب دلها قرار می دهد.

بروجردی: حمله موشکی سپاه اقدام یک ابرقدرت بین‌المللی است

همچنین علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ۲ پایگاه نظامی آمریکایی‌ها در عراق، گفت:‌ حمله موشکی صبح امروز سپاه پس  از حمله تروریستی و جنایتکارانه آمریکایی‌ها به خودروهای حامل سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس فرمانده حشدالشعبی عراق و همرزمانش صورت گرفت که در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر انتقام سخت بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: نکته حمله موشکی ایران علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق آن است که قبل از اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی را به دل خاک بسپاریم روح همیشه زنده حاج قاسم سلیمانی نظاره‌گر این عملیات و فرماندهی آن بود. به طوری که آن شهید بزرگوار را اذان صبح در دل خاک قرار دادند، ابتدای بامداد عملیات بزرگ و انتقام قاطعانه اجرا شد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکایی در منطقه به دنیا ثابت کرد حرفی که این نظام می‌زند و برای اولین‌بار مقام معظم رهبری آن را بیان کردند مبنی براینکه انتقام سختی خواهیم گرفت را تحقق بخشید.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مقام معظم رهبری در صحبت‌های صبح امروز خود به صراحت اعلام کردند که این اقدام فقط یک سیلی بود و این اقدامات تا اخراج کامل آمریکایی‌ها از منطقه ادامه خواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: دولت، مجلس، ارتش،حشدالشعبی، مرجعیت و ملت عراق درباره جنایات اخیر آمریکایی‌ها حساسیت بالایی از خود نشان دادند چرا که حاج قاسم سلیمانی میهمان عراقی‌ها بود که در فرهنگ عشیره‌ای عراق آنها احترام ویژه‌ای را برای میهمان قائل هستند بر همین اساس نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که حاج قاسم سلیمانی را ما دعوت کرده‌ایم؛ لذا شهادت سردار برای عراقی‌ها بسیار سنگین بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تصویب قانون خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق توسط مجلس عراق گفت: این کار عراقی‌ها کاری کارستان بود. ضمن اینکه مجلس شورای اسلامی ایران هم نیروهای پنتاگون،‌ عاملین و ضاربان شهدای مقاومت را تروریست خواند.

وی حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق را مقتدرانه توصیف و تاکید کرد: این حرکت در حد و قواره یک ابرقدرت در دنیا محسوب می‌شود.

امنیت کشور و منطقه مرهون شهید حاج قاسم است/ کوتاه نمی‌آییم

سردار محمد معصومی فرمانده مرکز امام خمینی (ره) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هم‌رزم سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مراسم گرامیداشت شهادت هم‌رزم خود در مصلا امام خمینی(ره) شهرستان پاکدشت اظهار کرد: امنیت کشور و منطقه مرهون حاج قاسم سلیمانی است. فعالیت حاج قاسم از افغانستان آغاز و تا اتحاد نهضت‌های بین‌المللی که قابل‌تصور خیلی‌ها نبود ادامه داشت.

وی درباره انتقام خون حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: با حمله به‌عین الاسد و الانبار آمریکایی‌ها دچار وحشت و هراس شدند؛ ما کوتاه نمی‌آییم، امروز مقام معظم رهبری راه را برای ما مشخص کرده است.

هم‌رزم شهید سلیمانی از عصبانیت آمریکایی‌ها از حاج قاسم گفت و ادامه داد: تردد امثال این شهید والامقام در منطقه با سرافرازی و آزادانه بر آمریکایی‌ها آزاردهنده بود زیرا آن‌ها باید چراغ خاموش تردد می‌کردند.

معصومی به هوش و ذکاوت سردار سلیمانی اشاره و عنوان کرد: داعش در سال ۱۳۹۰ به دنبال جنگ مخفی و تصرف گسترده سوریه بود که با هوشیاری حاج قاسم این توطئه خنثی شد گرچه داعش جنایات گسترده‌ای را انجام داد اما درنهایت شهید سلیمانی بر آن‌ها غلبه کرد.

هم‌رزم شهید سلیمانی امنیت کشور و منطقه را مرهون حاج قاسم دانست و خاطرنشان کرد: او همیشه می‌خواست به دست بدترین دشمنان ملت شهید شود که درنهایت به دست اشقی الاشقیا آمریکای جنایت‌کار به شهادت رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا