چهره هاسلبریتی ایرانی

فرزان اطهری مجری مسابقه پرشیاز گات تلنت کیست؟ + بیوگرافی کامل

زندگینامه کامل فرزان اطهری به همراه عکس های شخصی

در این مطلب درباره بیوگرافی کامل فرزان اطهری می خوانید. فرزان اطهری یکی از مشهورترین مدل های ایرانی خارج از کشور است. این مدل ایرانی-سوئدی سابقه همکاری با برندهای معتبر پوشاک دنیا را دارد. در کارنامه کاری اطهری سابقه بازیگری و اجرا نیز به چشم می خورد. او در چند فیلم ایرانی نیز حضور داشته و دوستی نزدیکی با بازیگرانی همچون محمدرضا فروتن، بهرام رادان و… دارد. فرزان اطهری به همراه تارا گرامی مجریان مسابقه پرشیاز گات تلنت هستند.

فرزان اطهری ۵ تیر سال ۱۳۶۳ در تهران به دنیا آمد. اطهری تاکنون در ۲۳ کشور مختلف با بیش از ۱۰۰ برند همکاری کرده‌است. او اولین ایرانی است که به عنوان یک مدل قراردادهای بین‌المللی امضاء کرده‌است. هاکوپیان، ال‌جی، نایکی از جمله برندهای معروفی هستند که فرزان با آنها کار کرده‌است. او در ۴ سالگی به همراه خانواده خود از ایران خارج شد. وی فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۲۰۰۳ (۱۳۸۳ خورشیدی) آغاز کرد و در کشورهای مختلف به فعالیت در زمینه مدلینگ و تبلیغات از جمله بیلبوردهای تبلیغاتی، شو مد و تبلیغات تلویزیونی پرداخته‌است. وی در مدت ۶ ماه تنها مدل برند نوکیا در کشورهای آسیایی بود.

فرزان اطهری در فیلم چهل سالگی به کارگردانی علیرضا رئیسیان با لیلا حاتمی و محمدرضا فروتن همبازی بود. وی همچنین در فیلم شبانه روز به کارگردانی امید بنکدار در کنار بازیگران مطرح سینما از جمله مهناز افشار به ایفای نقش پرداخت. او در یکی از موزیک ویدیوهای هیفا وهبی (خواننده لبنانی) نیز حاضر شده است.

فرزان اطهری و تارا گرامی مجریان پرشیاز گات تلنت
فرزان اطهری و تارا گرامی مجریان پرشیاز گات تلنت

ماجرای حبس و حکم اعدام فرزان اطهری در امارات

اطهری در سال ۱۳۸۹ به کشور امارات رفت و در آنجا ساکن شد و فعالیتهای حرفه‌ای خود را در آن جا ادامه داد. در دبی شرکتی تأسیس نمود که در زمینه رسانه، شوهای مد، فیلم کوتاه و موزیک ویدیو با برندهای بین‌المللی و خواننده‌های اماراتی همکاری داشت. این سر آغاز اتفاق عجیبی بود که برای این مدل ایرانی رخ داد.
وی چندی بعد به اتهام در اختیار داشتن ۲۱ گرم کوکائین در دبی به حبس ابد محکوم شد. این حکم ۲۵ دی ۱۳۹۲ صادر شد و اطهری پانزده روز برای درخواست تجدید نظر فرصت داشت.

فرزان اطهری وقتی در مقابل یک هتل در دوبی ایستاده بود به دنبال تماس فردی با پلیس دوبی توسط ماموران پلیس بازداشت شد. به گفته شاهدی که با پلیس تماس گرفته است فرزان اطهری اقدام به فروش کوکائین نموده است. اتهامی که از سوی وی رد شده به گفته اطهری، کوکائین ضبط شده جهت استفاده شخصی بود.

وی سپس در تاریخ ۲۵ دی ۱۳۹۲ با رای دادگاه بدوی به اتهام دارا بودن ۱۱ کیسه کوچک نایلونی، حاوی جمعاً ۲۱ گرم کوکائین به حبس ابد و پرداخت ۵۰ هزار درهم امارات جریمه محکوم شد.

فرزان اطهری پس از گذشت ۹ ماه حبس در زندان مرکزی دبی توانست نامه‌ای از زندان منتشر کند و از این طریق یک کمپین اینترنتی ایجاد کند. وی در این نامه بیشتر مطالب رسانه‌ها در خصوص خود را کذب خواند. وی در خصوص نحوه بازداشتش گفته‌است: «من در بیرون از خانه‌ام که در برج الخلیفه قرار دارد، در تاریخ ۱۴ ماه مه ۲۰۱۳، وقتی که برای ملاقات دوستم بیرون می‌رفتم و مواد در جیب خود داشتم دستگیر شدم. هتل آرمنی در همان ساختمان برج الخلیفه قرار دارد. پلیس اظهار کرده که من خارج از یک هتل مجلل به دنبال مشتری برای فروش مواد بوده‌ام؛ در حالی که من در حال خروج از محل زندگی ام بوده‌ام.»

وی در این نامه گفته‌است که مواد برای وی نبوده‌است و او قصد مصرف یا فروش آن‌ها را نداشته و برای وی پاپوش درست کرده‌اند و در این ماجرا فریب یک به اصطلاح «دوست» را خورده‌است. وی ضمن گلایه از وضعیت روزهای اولیه بازداشت در زندان گفته‌است که او را به امضای اسناد و اعترافاتی به زبان عربی وادار کرده‌اند و همان اسناد بعداً در دادگاه علیه وی بکار گرفته شده‌است. وی گفته‌است پس از گذشت ۵ ماه توانسته‌است وکیلی داشته باشد و تقاضای رحم و بخشش دارد.

در انتهای این نامه که در صفحه شخصی فیس‌بوک وی منتشر شد لینک سایتی قرار داده شد تا کاربران با مراجعه نامه حمایت از او را امضا کنند. سیروان خسروی با انتشار متنی در صفحه فیس‌بوک خودش، ضمن حمایت خود از فرزان اطهری از طرفدارانش برای پیوستن به این کمپین دعوت کرد. بهرام رادان نیز در صفحه شخصی خود در فیس بوک ضمن انتشار نامه فرزان از طرفدارانش خواست در صورت علاقه به این کمپین پیوسته و از فرزان حمایت کنند. گلشیفته فراهانی، شهرام شب‌پره و ستار نیز از دیگر هنرمندانی بودند که از کمپین آزادی وی حمایت کردند.

وزارت امورخارجه سوئد در جریان روند پرونده اعلام کرد که از پروندهٔ فرزان اطهری باخبر بوده و با او و وکلای مدافعش در ارتباط است. همچنین درجریان دادگاه، نماینده‌ای از سفارت سوئد درامارات متحده عربی حضور داشت.

بر اساس رای دادگاه تجدید نظر که در تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۱۴ صادر شد حکم حبس ابد وی به ۱۰ سال زندان کاهش یافت. پس از درخواست تجدیدنظر پرونده به دیوان عالی رفت ولی در آنجا هم حکم قبلی تأیید شد.

وی از زندان با کمک دوستانش ترانه‌ای به نام Save my life (زندگی ام را نجات بده) به زبان انگلیسی برای شیخ محمد حاکم دبی خواند و آن را از طریق یوتیوب منتشر کرد و همچنین از طریق یک نفر این ویدیو شخصاً بدست شیخ محمد رسانده شد تا وی ببیند. سرانجام وی پس از گذشت دو سال و هفت ماه از زندانی شدن، در ۲ دسامبر ۲۰۱۵ به مناسبت روز ملی امارات متحده همراه با تعداد دیگری از زندانیان مورد عفو قرار گرفت. او پس از آزادی در ۱۷ آذر ۱۳۹۴ (۸ دسامبر ۲۰۱۵) به استکهلم در سوئد بازگشت.

فرزان اطهری در سال ۱۳۹۴ و در اولین سفرش به ایران پس از آزادی طی مصاحبه‌ای به شرح ماجرای دستگیری خود پرداخت. وی در خصوص دستگیری خود گفت که آن روز پس از یک دورهمی دوستانه در آپارتمانش در برج خلیفه دوست عراقی اش با او تماس می‌گیرد و از می‌خواهد که پاکتی که در اتاق وی جا گذاشته برایش جلوی در بیاورد و به محض اینکه وی از ورودی ساختمان خارج شده‌است مورد حمله ۱۰ نفر از سازمان اطلاعات قرار گرفت و وی با پاکت حاوی مواد دستگیر شد و وی هیچ اطلاعی از محتویات پاکت نداشته‌است. او این ماجرا را پاپوشی از طرف افراد به ظاهر دوست می‌داند که نمی‌توانستند شاهد موفقیت چشمگیر او باشند و از عزم خود برای شروع مجدد فعالیت‌های حرفه‌ای خود خبر داد.

پیج اینستاگرام فرزان اطهری

instagram.com/officialfarzanathari


همچنین بخوانید:

ساعت دقیق پخش و تکرار برنامه استعدادیابی پرشیاز گات تلنت

 

 

 

عکس های فرزان اطهری

فرزان اطهری و لیلا حاتمی در فیلم 40 سالگی
فرزان اطهری و لیلا حاتمی در فیلم ۴۰ سالگی
فرزان اطهری و مهناز افشار در فیلم شبانه روز
فرزان اطهری و مهناز افشار در فیلم شبانه روز
فرزان اطهری و مهران غفوریان
فرزان اطهری و مهران غفوریان
فرزان اطهری و بهرام رادان
فرزان اطهری و بهرام رادان

 

 

بیوگرافی کامل فرزان اطهری
بیوگرافی کامل فرزان اطهری
بیوگرافی کامل فرزان اطهری و عکس های شخصی
بیوگرافی کامل فرزان اطهری و عکس های شخصی
بیوگرافی کامل فرزان اطهری به همراه اینستاگرام
بیوگرافی کامل فرزان اطهری به همراه اینستاگرام
فرزان اطهری و ژان کلود ون دام
فرزان اطهری و ژان کلود ون دام

   

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا