اقتصادی

بهترین صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری سهامی با سود ۳۸۰ درصدی

به گزارش پایگاه خبری کولاک نیوز ، صندوق های سرمایه گذاری نیز یکی از روش های غیرمستقیم سرمایه گذاری در بورس هستند. دقت داشته باشید صندوق سرمایه گذاری ، نهادی مالی است که به منظور مدیریت حرفه‌ ای وجوه سرمایه‌ گذاران، با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، تاسیس شده است و تحت نظارت آن سازمان فعالیت دارد. در ادامه با بهترین صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری سهامی آشنا خواهیم شد! با ما همراه باشید.

بهترین صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری سهامی

صندوق‌ های سرمایه گذاری با تجمیع وجوه سرمایه‌ گذاران و در اختیار داشتن منابع مالی گسترده و با استفاده از دانش و تخصص مدیریت سبد دارایی، تلاش می ‌کند این امکان را برای سرمایه‌ گذاران فراهم ‌کند تا با دارایی مورد نظر خود را در سبدی متنوع از اوراق بهادار شامل سهام، اوراق مشارکت و سایر دارایی ‌های مالی سرمایه‌ گذاری نمایند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

سرمایه‌ گذاران با خرید واحدهای (یونیت) صندوق ها ، قادر به سرمایه‌ گذاری در آن هستند.

یکی از مهم ‌ترین فاکتورها در هنگام سرمایه ‌گذاری ، میزان ریسک پذیری فرد است. اگر شما فردی ریسک‌ پذیر هستید که برای رسیدن به سود بیشتر عواقب ناشی از ریسک کردن را متحمل می ‌شود ، یکی از گزینه‌ های مناسب سرمایه‌ گذاری برای شما ، صندوق سرمایه گذاری سهامی است. صندوق سهامی نوعی صندوق سرمایه گذاری مشترک است که اکثر سبد دارایی آن را سهام شرکت ‌های پذیرفته شده در بورس تشکیل می ‌دهد.

سود صندوق سرمایه گذاری سهامی ناشی از تفاوت قیمت خرید و فروش واحدهای صندوق است! یعنی سرمایه ‌گذاران از افزایش قیمت واحدهای صندوق سود می ‌برند. برای انتخاب بهترین صندوق سرمایه گذاری سهامی باید به کارنامه صندوق در سال ‌های قبل و میزان بازدهی آن توجه کرد. به یاد داشته باشید صندوق سرمایه گذاری سهامی به دلیل سرمایه گذاری بخش اعظمی از سرمایه در بازار سهام نسبت به دیگر صندوق ‌ها دارای ریسک بیشتری است و در نتیجه انتظار سود بیشتری نسبت به دارایی‌ های با درآمد ثابت مانند سپرده ‌های بانکی و اوراق مشارکت دارد!

بهترین صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری سهامی

دقت داشته باشید این روز‌ها که بورس وضعیت خوبی دارد، سود این صندوق‌ ها به طور چشمگیری بالا است! ولی چنین سودی همیشگی نیست و ممکن است با نزولی شدن روند بورس، شاهد بازدهی منفی این صندوق ‌ها باشید. البته این بازدهی منفی آن قدری به شما ضرر نخواهد رساند.

روند چنین صندوق ‌هایی عموما مشابه شاخص کل بورس، اما با نوسانات کمتر است. توجه داشته باشید که حداقل بودجه لازم برای سرمایه‌ گذاری در این صندوق ‌ها عموما بیشتر از صندوق ‌های درآمد ثابت است. بازدهی صندوق سرمایه گذاری سهامی بعضا به ۶۴۰ درصد سالانه می ‌رسد! برای نمونه صندوق مشترک ارزش کاوان آینده توانسته است در یک سال اخیر چنین بازدهی داشته باشد، اما این صندوق قابل معامله در بورس یا اصطلاحا ETF نیست!

در بین صندوق ‌های سهامی ETF و قابل معامله، صندوق سپهر کاریزما بهترین عملکرد را در یک سال گذشته از خود نشان داده است! این صندوق بازدهی ۳۷۹ درصدی را در یک سال گذشته نصیب سرمایه‌ گذاران خود کرده است و پول آن ‌ها را بیش از چهار و نیم برابر کرده است. واحد‌های سرمایه ‌گذاری این صندوق با نماد کاریس در بورس قابل خرید و فروش است و ارزش هر کدام آن ‌ها ۱۵ هزار و ۳۵۰ تومان است. صندوق سرمایه ‌گذاری سپهر کاریزما ۹۶ درصد پول سرمایه‌گذاران خود را به بورس برده است که نشان از ریسک بالای این صندوق دارد.

رتبه دوم پربازده ‌ترین صندوق سرمایه‌ گذاری سهامی ETF به صندوق سرمایه ‌گذاری هستی‌ بخش آگاه اختصاص دارد که توانسته در یک سال گذشته ۳۷۰ درصد بازدهی داشته باشد. این یعنی ارزش واحد‌های سرمایه ‌گذاری این صندوق در یک سال گذشته چهار و نیم برابر شده است و حالا به ۱۹ هزار و ۴۸۰ تومان رسیده است. بخش عمده پولی که به این صندوق می ‌سپارید در بازار بورس سرمایه‌ گذاری می‌ شود! طوری که ۹۳ درصد دارایی ‌های این صندوق با نماد آگاس سهام است.

صندوق سرمایه ‌گذاری تجارت شاخصی کاردان رتبه سوم بهترین عملکرد را در بین صندوق‌ های سهامی ETF دارد؛ طوری که بازدهی یک سال اخیر این صندوق به ۳۶۹ درصد می ‌رسد! صندوق سرمایه ‌گذاری تجارت شاخصی کاردان را می‌توانید با نماد کاردان در بورس پیدا کنید. ارزش هر واحد سرمایه ‌گذاری آن حدود ۱۴ هزار تومان است. بررسی دارایی‌ های این صندوق نشان می ‌دهد روند سوددهی آن کاملا بر اساس فعالیت کارشناسان خود در بازار بورس است؛ چرا که این صندوق کل پول سرمایه‌گذاران خود را به بورس برده است و این یعنی اگر وضعیت بورس خراب شود، ممکن است این صندوق نتواند بازدهی خوبی برایتان داشته باشد!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا